Sao Paulo

12 september 2008 - São Paulo, Brazilië

De busreis duurde wel erg lang; 7.5 uur in plaats van 6 uur. Tja ook in Brazilie hebben zxe een serieus file probleem! Uiteindelijk was ik pas om 21.00 aangekomen.

In Sao Paulo opgehaald door de leider van het reisagentschap, die me vroeg contact met hem op te nemene als ik de problemen met de bank niet kan oplossen.

Later een taxi gepakt en bij Paula aangekomen, die een enorm mooi appartement heeft in het centrum van Sao Paulo. Ze heeft een jong tsi tsu hondje, die helemaal gek op me is. Nu maar hopen dat Jesse niet jaloers wordt.

Later met Paula in een restaurant in de buurt bijgepraat onder het genot van Braziliaanse palmhart pizza, die erg lekker was. Was wel apart om elkaar zo ver van Amsterdam weer te zien.

Kapot ben ik daarna naar bed gegaan.

Vandaag bleek dat de ABN AMRO mij niet kon helpen, omdat ze nieuwe pasjes alleen naar het eigen thuisadres mogen sturen. Maar ik regel wel wat hiet. Genoeg over deze probleempjes, ik ga lekker genieten van de warme zon in de straten van Sao Paulo.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Sao Paulo 1 sao001 Sao Paulo1

Vandaag meer geluk.

De pas problemen zijn nog niet verholpen en gaat ook niet gebeuren, maar heb van Paula, de vriendin waarbij ik in Sao Paulo verblijf, geld geleend. Dat vervolgens weer via internet overgeboekt. Die ellende is voorbij, tralalala!!!!

Vandaag met Paula en een oud collega Joycer, haar man (die ik ook kende) en haar brand new baby wezen ontbijten. Echt super gezellig en erg uitgebreid. Heb daar veel dingen gegeten en gedronken die typisch Braziliaans zijn. Het was allemaal lekker en niet van die mierzoete bende of worst met bonen, die je in andere landen vaak ziet bij ontbijtjes.

Het ontbijt duurde wel tot 12.00 uur. Later hoorde ik dat in Brazilie ze het volgende gezegte hebben: Het ontbijt eet je als een koning (veel en goed), lunch als een prins (gezond en iets minder) en diner als een zwerver (heel weinig, maar ook iets minder gezond).

De rest van de dag heb ik van Paula een soort Grand Tour de Sao Paulo gehad. Veel info over de achtergronden van de stad. De mensen die in Sao Paulo geboren en getogen zijn noemen ze bijvoorbeeld Paulista.

S'middags een nieuwe camera gekocht, en een mini sandwiches gelunched. Later ook een prachtig park bezocht waar we twee uur lang rondliepen.

Straks gaan we naar een luxe Japans restaurant. Kortom; veel culinaire en culturele hoogstandjes vandaag. Ik geniet!!!!

Morgen ochtend om 09.00 gaat het vliegtuig naar Campo Grande en vanuit daar ga ik de draslanden van de Pantanal in. Dus geniet extra van het heerlijke eten vandaag, want dat zal vanaf morgen wel eens heel anders kunnen worden.

Ik weet niet of ik in 1 van de kampen toegang tot internet heb, waarschijnlijk niet. Dus moeten jullie even wachten tot mijn volgende sterke verhaal.