Rio de Janeiro

10 september 2008 - Rio de Janeiro, Brazilië

De vakantie in Brazil begon wel met enige tegenslag. Op de airport aangekomen moest ik heel lang wachten eer mijn rugzak van de band rolde en raad eens, ..... hij kwam niet. Samen met ongeveer 6 andere mensen stond ik tevergeefs op mijn plunje te wachten. Niemand op het internationale(!) luchtveld sprak Engels en dus volgde ik de Brazilianen mar die ook hun spullen misten. Na lang heen en weer gespraat over walkie talkies bleek dat 1 kar met koffers bij de verkeerde rolbaan was gebracht. Wel een kleine opluchting dus toen ik mijn lieve rugzak weer had. Al met al duurde dat wel erg lang.

Maar goed, door de douane kon ik zo doorlopen, kennelijk een onschuldig koppie haha.

Aangekomen in de aankomsthal ging ik alle bordjes van chauffeurs af om de mijne te zoeken. Helaas, die was er niet en dat terwijl ik zelf laat was door het rugzak incident.

Uiteindelijk gebeld naar het agentschap dat dit vervoer geregeld had en daar hadden ze gedacht dat ik pas 6 uur later zou komen. Wel raar als je bedenkt dat ik het vluchtnummer en aankomst tijd correct had dorrgegeven. In de tussentijd probeerde ik maar ergens op de airport te pinnen, maar helaas konden geen van de geldautomaten mijn pas lezen. Na bijna een uur wachten kwam uiteindelijk de chauffeur. Op naar het hotel.

Met een voorgevoel dat er daar ook wel iets mis zou zijn gegaan met de reservering liep ik naar de receptie. Daar bleek wel alles te kloppen. Pffft, een hele opluchting.

Na een frisse douche en een kort slaapje, besloot ik nog bij wat banken in de buurt te checken of ik daar wellicht kon pinnen. ..... Overal het zelfde verhaal dat ze de pas niet konden lezen. Danny baalt...!

Zonder geld dus ook geen leuk kroegje opzoeken. Ik nam dus maar een lekkere borrel uit de mini-bar en hoopte op een betere volgende dag....

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

De volgende dag met opgestaan, hopende op meer geluk. Na een uitgebreid ontbijt heb ik de plaatselijke agent opgebeld i.v.m. de pin problemen. Hij zal die avond een collega langs laten komen om wat cash te brengen, dat ik dan via internet aan hem terug zou storten die avond.

Om 12.00 uur werd ik opgehaald voor een excursie die ik geboekt had. Die was best leuk. We zijn eerst dat grote beroemde Jezus beeld gaan bezoeken (Corcovado). Was best grappig om als eenling tussen grote groepen touristen te verblijven. Een paar mooie foto's geschoten en het uitzicht op Rio de Janeiro is prachtig vanaf deze hoogte. De 710 meter hoge granieten rots bevindt
zich in het Floresta da Tijuca, een nationaal park en tevens grootste metropole bos.

CorcovadoRechts zie je de Suikerberg, op de voorgrond de Copacobana.

Vervolgens een grote berg midden in de zee bezocht, ze noemen dit de Suikerberg. De historie zal ik jullie niet mee vervelen, want die vond ik zelf niet erg boeien. Met twee kabelbanen naar boven en hopen niet te vallen, want wat ging dat ding hoog! Het uitzicht is prachtig!

Uiteindelijk het oude centrum bezocht waarbij een grote catedraal het hoogtepunt was. Aan het begin van de avond weer naar het hotel terug, waar een berichtje voor me lag wanneer de reisagent zou komen om cash af te leveren.

Later heeft hij meegekeken met mijn zoveelste pin-poging en hij snapte er ook niets van, maar voorlopig heb ik wat geld. Dat is nu het belangrijkste.

Die avond lekker wat rond gelopen in de buurt van het hotel en even gechat met mijn vriendje thuis. Het was wel prettig even van me af te kunnen praten.