Koh Lanta
8 mei 2014 - Amsterdam, Nederland
Na een paar dagen hebben we een boottocht van een volle dag geboekt naar vier eilanden. een geweldige ervaring. We hadden een longtailboot voor 'just the 3 of us' geboekt, dus geen ergernissen van andere toeristen die alles sneller of trager dan wij willen. En wat hebben we genoten!! Prachtige eilanden, heerlijk gesnorkeld en ik ben zelf een grot in gezwommen, om na 15 minuten zwemmen op een verborgen ministrand terecht te komen. Er waren veel toeristen die daag met een super lang touw ingeleid werden. Zelf vond ik erheen zwemmen een leukere ervaring. Het was best spannend zo in het donker door de grotten te spartelen. Helaas waren de toeristen aan de touwen vaak angstig en grepen mij beet. Niet relaxt, echt niet. Eén van de vier bezochte eilandjes was echt het paradijs en we hopen daar zeker nog een keer terug mogen komen.
Wat wel sneu is, dat Samantha een soort ooginfectie heeft opgelopen. Zelf denken wij door de airco, maar het is wel echt vervelend voor haar.
Maar we moesten ook wel een beetje lachen omdat zij dacht dat er kokosnoten op haar hutje vielen in de avond/nacht, maar er was geen kokospalm bij haar hutje. Jesse en ik wisten dat het geen kokosnoten waren, maar ratten die van dak naar dak sprongen.
Elke avond hoorde je trouwens krekels, heel hard. De dag erop lagen er dan altijd een hoop dode krekels op de grond. Toe Samantha en ik voor ons huisje zaten en ze begonnen weer, riep ik hard: "Beter houden jullie hiermee op, anders liggen jullie hier morgen ook allemaal dood". En je zal het niet geloven, maar daarna was het echt stil. Wij lagen in een deuk samen.
Weer een dagje strand genomen en toen voor een dag een auto gehuurd. We zijn het hele eiland over geweest en vaak onderweg gestopt om onder het genot van een hapje of drankje van de mooie vergezichten te genieten. We zijn halverwege het eiland ook even een resort bekeken die we op internet gezien hadden en besloten ter plekke, dat we bij een volgend bezoek aan Koh Lanta, wij hier zullen verblijven. Het strand is daar echt supermooi en het park waar de bungalows gebouwd zijn is ook prachtig. Mocht je ooit gaan naar Koh Lanta, check dan zeker het Clean Beach Resort! Aan het eind van de middag onderweg nog gestopt bij een prachtig strand om daar even de zwemmen en te lunchen. Was een tofffe dag.
Die avond ook weer heerlijk gegeten; Gevulde ananas en gevulde kokosnoot, yum yum yummie. Op Koh Lanta is eigenlijk overal het eten heerlijk. Zo aten we enkele dagen geleden de verste en lekkerste sushi ooit. De laatste dag op dit eiland hebben we een kleine upgrade genomen voor een bungalow aan het strand en heerlijk genoten van de allerlaatste stranddag. Een laatste duik in het warme water van de Andaman Zee. Goed de panorama van het strand en de zee in mij opgenomen. Ik geniet.
Uiteindelijk vertrokken we van het eiland voor twee dagen Bangkok, wat wel weer wennen was na de rust van het tropische eiland. Natuurlijk waren die twee laatste dagen gevuld met veel shoppen ;-).
