Laatste dagen Costa Rica

28 mei 2019 - San José, Costa Rica

Na Panama nog twee nachten geslapen bij Casa Moabi. Heerlijk sfeertje is het daar. Geen spijt van de eerste aantal dagen, daarom naar dezelfde plek terug gegaan.

Deze dagen heb ik voor mijzelf ingeboekt als strand dagen, dus niets de hort op, of spannende dingen doen, maar gewoon heerlijk niksen op het strand. De eerste dag was dat zeker even wennen, omdat je nog zoveel energie hebt opgebouwd, maar ik wil natuurlijk niet kapot thuis aankomen straks en ik moet toch ook proberen iets van kleur te krijgen. Ik heb het de eerste dag tot twee uur volgehouden. De volgende dag iets langer. Best knap al zeg ik het zelf. Toch zou het een stuk vermakelijker zijn geweest als Jesse er bij zou zijn, want hier zou hij zeker wel van kunnen genieten. Ja, ja, ik kan nog wel een paar van jullie bedenken die er ook makkelijk zich zouden vermaken.

20190527_094254

De 28e vroeg opgestaan om naar San Jose te verkassen. Ik moet namelijk de 30e via Cancun naar Nederland vliegen, dus moet ik de 29e van Costa Rica naar Mexico vliegen. De vlucht gaan zo idioot vroeg, dat ik gedwongen ben een hiotel in de buurt van de luchthaven te boeken. Niet de meest gezellige wijk van San Jose, maar anders heb ik helemaal geen nachtrust.

Om 8 uur in de ochtend nam ik afscheid van Casa Moabi en hun gastfamilie. Na ruim 7 uur rijden in een gedeelde minibus, was ik eindelijk op de plaats van bestemming. Ik werd bij een grote poort afgezet en kon daar aanbellen.... Geen reactie, dus belt Danny nog een keer. Dat werd beantwoord met een zware vrouwen stem; "yes yes,stop it". Een super grote en boze vrouw met strakke legging en blote voeten, deed open en ze zei alleen, "you come". Zwaar geïrriteerd zocht ze naar de juiste papieren en toen kon ik het niet laten en zei: "You are not happy today, right?" Nou dat vond ze echt niet grappig en riep iemand anders. Die hielp mij vriendelijk verder terwijl zij al mopperend de trap opliep.

20190528_19052620190528_142112

Het hotel zag er prima verzorgt uit. Maar de rest van de buurt was erg saai, wat te verwachten was, in de buurt van de luchthaven. Morgen moet ik om 4 uur op, zodat ik op tijd voor mijn vlucht ben.

1. Jessie Matullessija:
    30 mei 2019
    We gaan gewoon lekker naar Zandvoort schat!
  2. Anja De Gouw:
    30 mei 2019
    Danny een goed vlucht . Kan niet wachten om je verhalen te horen .