Cyprus 2012, deel II

24 mei 2012 - Nicosia, Cyprus

Op zaterdag waren we lekker gaan eten bij een Italiaan. Jesse heeft het al helemaal gehad met de kabab en aanverwanten. Heerlijk gegeten, maar daar hing dan ook een lekker prijskaartje aan.

Later die avond zaten we te pingen met Daley en zij meldde ons dat ze een pakketje via UPS had laten verzenden. Of we die even wilden ophalen bij de receptie, want die snapten op één of andere manier niet wat ze met het pakketje moesten doen. Zogenaamde taalbarierre. Na enige overredingskracht ging ik dan toch naar de receptie. Er was n'et een buslading Nederlanders bij de receptie losgelaten, dus enorm druk, wat baalde ik daar van. Heel lang in de rij staan en voelen dat iemand jou telkens staat te filmen. na een tijdje was ik dat zat en wou de man, die vlak bij stoond even de les lezen. Maar toen hij zijn petje en bril afzette, bleek het een bekend gezicht te zijn.  Wat bleek; Daar stonden Sem en Rita...!  Wat een enorme verrassing!

Het duurde even voordat ik bijgekomen was van de schrik en toen nattuurlijk naar Jesse toe, die zich ook de pest pokken schrok. Wat hebben we gelachen en wat waren we verbaasd, dit maak je 'once in a lifetime' mee.

Voor maandag hedden we een jeepsafari geboekt en boekten we er gelijk twee plaatsen bij. Sem is maandag jarig en dus is dat een mooi cadeautje, vonden wij. Eigelijk zijn hun niet zo dol op excursies, maar dit leek hun ook wel leuk. En gelukkig maar, die safari was erg leuk. Geen enkel beest gezien, afgezien van onze medereizigers, die club was gelukkig een klein en gezellig groepje. De hele dag op tour en natuurlijk veel verhalen van een gids waar eigenlijk niemand goed naar luisteren wil. Maar genieten is het zeker.

24 mei (1)  24 mei (3) 24 mei (7)24 mei (2) 24 mei (5) 24 mei (6) 24 mei (8) 24 mei (9) 24 mei (11)

Sem en Rita hadden vaak bezoek van naaktslakken in hun bungalow en daar houdt Rita niet zo van, dus geregeld zaten we met zoutzakjes in de aanslag om ze te vernietigen. Wat heb ik gelachen.

Voor de rest hebben we hoofdzakelijk gechilled met zijn vieren bij beach of zwembad, heerlijk gegeten en vooral veel genoten en gelachen. Wat een verrasssende tweede helft van ons verblijf op Cyprus, kort samengevat: Niet te vergeten, zo leuk!