Cancun

1 mei 2019 - Cancún, Mexico

1mei 2019 - Cancun

Na vroeg opstaan vertrokken naar Schiphol en het verliep allemaal vrij soepel. Na een bakkie leut en een licht ontbijt gaan boarden. Ook de vlucht en transfer in Atlanta verliep erg gladjes, al blijft het wennen hoe die Amerikanen mensen behandelen op hun luchthavens, alsof je een stel gevangenen bent.

De aankomst op Cancun  Airport verliep minder relaxt. Bij aankomst was de hal bij de douane tot de nok toe (letterlijk) vol met mensen en totaal geen personeel die zaken in orde laat verlopen. Na bijna 2.5 uur eindelijk door de douane en vrij makkelijk een transport naar de B&B gevonden.

Helaas werd het al bijna donker toen ik aankwam. Ben nog even op het strand geweest, maar dat was net een kermis, zo hectisch en druk.

Even wat ontbijt gekocht bij een kleine supermarkt. Hier geen Seven11, maar Oxxo, wat verder hetzelfde is. Vervolgens gedineerd in een van de zeldzame restaurants hier, De hele strandzonde is voornamelijk ingepikt door grote All Inclusive hotels, dus uit eten gaan, doen weinig toeristen hier in dir gebied van Cancun.

Verder niet te laat gemaakt, want was redelijk vermoeid na de reis. B&B was wel aardig, met klein zwembadje.

2 mei 2019 - Cancun

Best wel vroeg wakker geworden, dus opgestaan, frisse douche genomen en toen naar het strand. Het is echt een soort kermis op het strand. Er zijn kleine stukjes die nog niet door grote resorts zijn ingepikt en daar stikt het van de Mexicanen, met uit elke hoek keiharde muziek en mensen die door microfoons lallen.

Ben er 2 uurtjes gebleven en ben toen maar afgetaaid. Hier kom je niet tot rust, haha.

Om een uur of 11 uitgecheckt en een lift gekregen naar het volgende hotel in Cancun, waar ik in de avond de groep van Fox zal ontmoeten. Na de rit even opgefrist en een duik in het zwembad genomen. Er zijn in dit hotel niet veel mensen, maar dat is prima. Heb ik het rijk (bijna) alleen.

Gezocht n aar een stuk strand wat niet van een hotel was, bleek praktisch onmogelijk. Dus ben ik lekker bij een hotel op het strand gaan liggen, voor de hotelbedjes. Gelukkig mocht dat wel.

Besloten om te wachten op het groepje om te dineren. Twee van de zes en de reisleidster waren mooi vroeg in de avond aangekomen. De andere vier hadden wat pech gehad met de vluchten, dus die zal ik pas morgen ontmoeten.

Leuke eerste indruk van deze drie. Als de andere vier ook zo zijn, zal ik geen spijt krijgen over de keuze een deel van de reis met een groepje te doen.

1. Anja De Gouw:
    8 mei 2019
    Hoi Danny ben echt benieuwd hoe je dit ervaart om met een groep te reizen. Leuk om je blog te lezen reizen we toch een beetje mee 😎. Benieuwd naar je volgende trip . Fijne reis ☀️
  2. Ans Stevens:
    9 mei 2019
    Hoi Danny leuk om te zien geniet van je reis!