Panajachel, het meer van Atitlán en Antigua

9 mei 2019 - Antigua, Guatemala

8 en 9 mei 2019

We laten Mexico achter ons en vertrekken met de bus richting Guatemala! Het zou de langste busreis dag van deze trip worden en het was inderdaad een lange zit.

De grensovergang was wel een belevenis, maar gelukkig zijn we in de vertrouwde handen van Monique, die met een aantal steekpenningen er voor zorgt dat we makkelijk, zonder al te veel drama door kunnen.

20190508_083804

We nemen afscheid van onze Mexicaanse chauffeur Oscar en krijgen er een nieuwe Guatemalteek voor terug. Deze is wel iets wilder achter het stuur. We reden in de dikke mist met regen en hagel, dat was een echt een spannende rit, langs de slingerwegen met diepe kloven. Maar goed, we hebben het overleefd.

Uiteindelijk komen we Guatemalteken een stuk slechter omgaan met de natuur. Overal langs de wegen ligt vuilnis. Dat is wel een afknapper hoor!

20190508_095337

We hadden een prachtig hotel in Panajachel en het mooie dorp ligt aan aan het prachtige meer van Atitlán, omgeven door de drie vulkanen San Pedro, Atitlan en Tolimán. Die avond hebben we dan ook aan het rand van het meer gedineerd, onder de valse klanken van een live band.

20190508_161343

9 mei (10)9 mei (4)

De volgende dag brachten we een bezoek aan een indianendorpje aan de overkant van het meer. De boottocht er naar toe viel iets wat tegen, omdat er nét die dag een laag nevel over het meer hing, waardoor de tocht frisjes was, maar vooral zag je weinig van de drie vulkanen. Maar de sfeer was wel fantastisch.

20190509_08231820190509_091948

9 mei (14)

Later doorgereden naar Antigua. Weer zo een prachtig en kleurrijk dorp. Vanuit het centrum zie je de Pacaya vulkaan, echt erg indrukwekkend. Helaas is het hotel een stil minder indrukwekkend. Het is erg gehorig, muffe kamers en weer geen zwembad. Alle hotels waar we één nacht slapen hebben die wel een zijn super.  De hotels waar we twee nachten blijven zijn van mindere kwaliteit en dat is echt zonde.

Na aankomst gegeten bij een sfeervol restaurantje ergens in de kleine straatjes van het centrum. Veel gelachen weer.

20190509_19044620190509_184445

De groep van slecht 7 personen sluit perfect op elkaar aan. Het zouden zomaar allemaal vrienden kunnen zijn. Er wordt veel gelachen, maar ook zijn er boeiende en soms diepgaande gesprekken. Het valt mij 100 procent mee en ben er blij met dit cluppie. Hier blijven we ook 2 nachten.

1. Anja De Gouw:
    12 mei 2019
    Wat een mooie reis Danny , prachtige foto’s .
  2. Evelien:
    12 mei 2019
    Inderdaad jammer van de hotels. Verder lijkt het echt een fantastische reis!! Geniet!! 😘
  3. Fabian:
    13 mei 2019
    Oscar is fan van de fast and the furios.....😂