Cochin- aka Kochi

30 oktober 2023 - Cochin, India

English below!

Na een vlucht van ongeveer 6 uur (zonder huilende babies!), aangekomen op Kuwait airport, maar wel met een uur vertraging. Bij het transfer gebied was het erg druk,  maar het liep goed door. De airport is erg klein, dus was binnen 15 minuten al bij de gate.  Gelukkig, ik ben op tijd.

Na nog een vlucht van bijna 5 uur aangekomen op Cochin Airport. Het immigratie deel was wel heel uniek.  Je moest in een soort luxe fauteuils wachten en telkens een stoel opschuiven. Geen telefoon gebruik toegestaan.  Ook bij de vragen, waren ze super streng en het duurde toch zo'n 30 minuten.  Maar toen ik er door was,  lag mijn koffer al op de band en zag ik al een man staan met mijn naambordje.

Na een rit van een uur, aangekomen bij Dream catcher Homestay. Erg vriendelijke eigenaren. Na check in even een half uurtje gelegen en toen de hort op.

Eerst een half uur gelopen naar de pond om naar Vypin island te gaan. Op zich al een belevenis, die pond.

20231030_13444320231030_131652

Op Vypin Island een lange wandeling gemaakt langs vissers en de beroemde Chinese visnetten. Op Vypin Islan heb je de echte,  de meeste gaan naar de andere aan deze kant van het water,  maar dat is erg toeristisch.

20231030_14001720231030_140220

Heerlijk weer en na terugkomst heerlijk aan de kade op de rotsen in de zon gezeten.

20231030_150055

Uiteindelijk via een omweg een heel leuk tentje gevonden, waar er kunst werd getoond. Dat met een van de kunstenaars een leuk gesprekje gehad en vervolgens dat heerlijk geluncht. Het was wel al 4 uur in de middag, maar had eerder geen trek.

20231030_153835

Daarna even rustig aan gedaan en in de avond wat gegeten. Het restaurant raakte licht in paniek toen ik vroeg of ik er kon eten. Uiteindelijk een soort groente pannenkoek met curry gegeten. Was wel apart, alle 6 de overs bleven om mij heen hangen en bleven maar vragen stellen.  Wel grappig,  maar ook ongemakkelijk. Ik zou nu eigenlijk naar een culturele dansshow gaan,  maar die is uitgesteld i.v.m. de regen.  Dus die sla ik dan maar over.  Vanavond lekker vroeg naar bed.

===============

After a flight of about 6 hours (without crying babies!), I arrived at Kuwait airport, but with an hour delay. The transfer area was very busy, but it went well. The airport is very small, so we were at the gate within 15 minutes. Luckily, I'm on time.

After another flight of almost 5 hours, we arrived at Cochin Airport. The immigration part was quite unique. You had to wait in some kind of luxurious armchairs and move up one chair each time. No telephone use allowed. They were also super strict with the questions and it took me about 30 minutes to be allowed to pass though. But when I got through, my suitcase was already on the belt and I saw a man standing there with my name on his little white board, I like it like that! Nu

After an hour's drive, we arrived at Dream Catcher Homestay. Very friendly owners. After checking in, I did lay down for half an hour and then did hit the road. First walked for half an hour to the ferry to go to Vypin island. That ferry ride is an experience in itself. On Vypin Island I took a long walk past fishermen and the famous Chinese fishing nets. On Vypin Islan you have the real ones,  most tourists go to the other one on this side of the water,  but that is very touristy, I rather see the real deal.

20231030_140502

20231030_142613

It is lovely weather this afternoon and after returning I sat on the quay on the rocks in the sun. Finally, via a detour, I found a very nice place where art was shown. I did have a nice chat with one of the artists and then had a delicious lunch. It was already 4 o'clock in the afternoon, but I wasn't hungry before then.

20231030_153835

Then I decided to take the rest a bit more easy and relaxed for a bit. Later I did have something to eat in the evening. The restaurant panicked slightly when I asked if I could eat there. I ended up eating some kind of vegetable pancake with curry. It was strange, all 6 waiters hung around me and I kept asking questions. Funny, but also uncomfortable. I was actually going to go to a cultural dance show afterwards, but that has been postponed due to... the rain. So I'll skip that one. Going to bed nice and early tonight.

Location Cochin: Dream Catcher Homestay. Great owners, bed was hard, score 8.5 out of 10