Flores en Tikal

15 mei 2019 - Flores, Guatemala

14 en 15 mei: Flores en Tikal

Vroeg in de ochtend uit de veren, na een heel korte nacht. Direct de bus in met een ontbijtje voor in de bus. Maar zodra de zon goed en wel in de lucht hangt, komt de sfeer er weer goed in. Vandaag gaan de naar de laatste en misschien wel de mooiste Maya site van deze Maya route reis. Deze oude
Mayastad ligt echt nog in het tropische regenwoud. Men denkt dat Tikal de grootste gevonden Mayastad ooit is en dat er waarschijnlijk slechts 20 procent van opgegraven is. Dit is onlangs met sonar getest en men heeft geconcludeerd dat die bevinding inderdaad correct is. Of men ooit de overige 80 procent gaat opgraven is nog maar de vraag, omdat het heel veel geld kost en ook het regenwoud hier ernstig onder zou leiden.

20190514_11334320190514_120057

We hadden een lokale gids die ons alles uitlegde, maar ik zal jullie (en mijzelf) de details besparen. Feit is, dat dit een prachtig complex is en afgewisseld met het regenwoud een wonderbaarlijke ervaring was.

Ook weer een hoop prachtige vogels en apen gezien. Ik heb besloten om die foto’s en namen uit te gaan zoeken en in een latere update te plaatsen. Maar wat een prachtige vogels zijn hier! Jammer dat je de ervaring van een mooie vogel spotten hoog in de bomen in de tropen zo moeilijk kan uitleggen, maar geloof mij, je krijgt er een kick van.

Daarna een vrije middag gehad in Flores. Leuk klein stadje, wat een soort schiereiland is. Leuk gemoedelijk sfeertje en hier zijn de mensen wat vriendelijker dan elders in Guatemala.

1. Jessie Matullessija:
    24 mei 2019
    Boomreigers, Fuut en kraanvogels...toch(?) scheelt je wer opzoeken ;-)