Eind goed, al goed

6 oktober 2008 - Amsterdam, Nederland

Eerst lekker uitgeslapen en na een frisse douche lekker genoten van mijn laatste ontbijt die ik niet zelf hoefde voor te bereiden. Na vandaag wordt het toch echt weer zelf mijn ontbijt in elkaar draaien en zelf mijn bed opmaken etc.

Tijdens het ontbijt gebabbeld met een koppel uit Ierland die ook in Buzios hun laatste halte hadden van hun reis. Leuk stel en best wel een tijdje reiservaringen uitgewisseld.

Toen werd het tijd voor het strand. Eigenlijk zou dit de enige dag zijn dat ik een stranddag zou hebben. Het was heerlijk. De zon scheen volop en toch was het niet te heet.

Heerlijk wat ijskoude biertjes en een kip-sandwich genuttigd. Verder mensen geobserveerd en wie vind dat geen leuke bezigheid?

Uiteindelijk weer naar mijn kamer gegaan omm een uur of half vijf en daar mijn backpack ingepakt en gecheckt hoe laat mijn vervoer naar het vliegveld in Rio de Janeiro zou arriveren. Die zou er om zeven uur zijn, dus had ik nog ruim de tijd om even bij het Ierse koppel langs te gaan om nog even bij te kletsen en de restjes van insectenspray, zonnebrandcreme en frisdranken aan hun te geven.

Uiteindelijk kwam het vervoer iets te vroeg, wat heel bijzonder was, aangezien mijn vervoer altijd overal te laat kwam.

Tijdens de rit naar het vliegveld begon het te regenen;Brazilie huilt om mijn vertrek!!

Na een lange vlucht van bijna een etmaal in totaal kon ik weer voet zetten op Nederlandse bodem. Vrij snel kwammijn backpack van de band rollen, wat ook wel eens leuk was. Meestal kwam die namelijk tijdens al mijn nationale vluchten zo'n beetje het laatste er af rollen.

Na de douane stonden daar Jesse, Samantha, Alie, Denise, Michel, Esther en Ricardo mij op te wachten, inclusief bloemen, ballon en de hele mik-mak. Heel tof!!

6oct

Thuis bleek Pukkie de parkiet nieuwe zinnetjes te hebben geleerd; 'Waar is Danny?'en 'Brazilie, Brazilie'. Lachen, zelfs de parkiet was blij dat ik weer thuis ben.

Zelf ben ik ook blij weer thuis te zijn!

Het was een geweldige reis, met hier en daar wat tegenslagen, maar daarmee bouw je ook weer ervaringen op en leuke ervaringen zijn er veel meer geweest gelukkig. Genoten heb ik! De treks door de jungle, inclusief cavia eten, het piranha vissen, de survival in de Pantanal, het stadsleven van Sao Paulo en het geweldige natuurschoon hebben het gemaakt tot een fantastische reis. Hmmm nu snel gaan nadenken waar de volgende reis heen zal gaan, haha.

Jullie allemaal bedankt voor jullie meeleven en leuke berichtjes, die te mogen lezen droegen zeker bij aan de leuke momenten van de reis, thanks!

Hier nog als afsluiter wat mooie bloemen uit Brazil!

bloem1bloem2bloem3bloem4bloem5bloem6bloem7bloem8bloem9