Corfu 2011, deel I

23 april 2011 - Corfu, Griekenland

We zijn zaterdag nacht uiteindelijk erg laat bij ons hotel aangekomen. Bij de airport werden we opgehaald door een jonge dame die zelf voor het eerst in Corfu was en het leek erop dat ze ook voor het eerst als reisagende werkte, veel euh en eummmm, maar dat drukte de pret niet. Wel waren we erg moe, het was al na 3 uur in de nacht dat we daar aankwamen. We hadden na een vlucht achter de rug met weinig ruimte en stoelen die niet naar achteren konden, dus we waren wel aan een lekker bed toe.

Nadat de bus diverse toeristen bij hun hotel gebracht had, waren wij aan de beurt. De bus kon echter niet bij het hotel komen, want het was op een steile helling. De chauffeur parkeerde de bus nog even tegen een gevel aan. Ook hij was een amateur. Bij het ‘drop-off’ punt warden we per 3 personen telkens opgehaald met een soor golf karretje. Bij het hotel aangekomen zag het erg sfeervol uit, allemaal kaarsen, wat een welkom, dachten wij. Wat bleek,… die kaarsen waren daar omdat er stroomstoring was, haha. Na even aan de bar te zitten genieten van been ‘late-night-sandwich’ sloegen de lichten weer aan en vertrokken we naar onze kamer. Nou het uitzicht is geweldig, zelfs in het donker.

Gisteren lekker in de buurt van het hotel gebleven en na een stradwandeling genoten van een heerlijke cocktail bij een van de weinige bar/restaurantjes die open zijn. Vandaag begint namelijk pas het seizoen, dus gaat vanaf nu langzamerhand alles open. Het weer is trouwens prima. Veel zon, af en doe een klein wolkje en niet te heet, precies goed dus.

25 april 2011 (4)

Vanochtend een praatje gehad van een dame dame van Sunweb, die op Arjan Ederveen leek, maar wel erg vriendelijk was. Helaas zijn er nog geen mini cruises, dus geen boottochtje naar Albanie of de blauwe grotten. Jammer, maar we hebben als troost maar een busreisje van 1 dag geboekt (woensdag) om in elk geval iets van een excursie te doen. Verder zullen we vanaf vrijdag zelf voor drie dagen een auto gaan huren.

Na de lunch kon ik me niet inhouden en ben ik gaan wandelen en klauteren de bergjes in vlak bij het hotel, terwijl Jesse zichzelf neerzetelde bij het zwembad. Leuke, maar ook best zware wandeling, maar het leverde wel wat mooie beelden op.

25 april 2011 (3)25 april 2011 (5)25 april 2011 (6)25 april 2011 (7)25 april 2011 (8)25 april 2011 (9)25 april 2011 (10)25 april 2011 (11)25 april 2011 (1)25 april 2011 (2)