Corfu 2011, deel IV

2 mei 2011 - Corfu, Griekenland

De twee dagen erna hebben Jesse en ik heerlijk het eiland afgereden met onze huurauto. Af en toe was het een behoorlijke kluif om de weg te vinden. Want ondanks mijn kaartlees talent, was het moeilijk de juiste routes te vinden, de wegaanwijzingen zijn vrij belabberd. Maar we hebben het erg leuk gehad. Gisteren naar het zuiden gereden, waar we naar het Korission meer gereden zijn. Dat meer ligt vlak bij de zee in het zuiden van Corfu. Op een dunne strook kan hjer aan de ene zijde het meer zien en aan de andere kant de zee. Best mooi.

Volgens de diverse reisgidsenzouden daar ook wilde orchideeen te vinden zijn. Hmm, waarschijnlijk niet alleen wild, maar ook heel schuw, want we hebben er niet één gevonden. Desalnietemin, wel een leuke trip in de binnenlanden van Corfu.

2 mei 2011 (2) 2 mei 2011 (3) 2 mei 2011 (1)

Vandaag hebben de de westkant en het noorden bereden. Onderandere het mooie Paleokastritsa bezocht en daar wat gedronken bij het strand, tussen de rotsen en vervolgens naar Sidari gereden, wat erg populair moet zijn onder de (vooral Engelse) jeugd. Het seizoen moest daar duidelijk nog beginnen, want het was er erg rustig. maar misschien ook maar beter zo, want het was erg touristisch daar. Veel fastfood restaurants en barretjes. We hebben daar geluncht en via Corfu/stad waar we nog wat dronken terug gereden naar het hotel.

Kortom; we hebben veel gezien en gedaan en weinig op het strand gelegen. Maar dat was misschien ook niet echt de moeite waard geweest. Het is wel warm hier, maar vaak ook winderig en bewolkt. Morgen onze laatste dag. We hopen op stralende zon, om zo lekker aan het strand of zwembad te chillen.