Alleen verder, naar Costa Rica.

24 mei 2019 - Puerto Viejo de Talamanca, Costa Rica

Toen kwam de dag dat ik afscheid nemen moest van Fred en Corine en An en Martin. Alle vier zullen nog een aantal dagen in het All Inclusive Resort blijven, maar ik ga nu solo verder. Eerst nog een avond in een hotel in een zijstraat van 5th Avenue, hét uitgaan en shop centrum van Playa del Carmen.

Op het nachtkastje liggen oordoppen, dat voorspeld weinig goeds... In de avond over 5th Avenue gelopen. Tja, dat is héél erg toeristisch en voor één avondje best gezellig, al zou het nu wel leuker zijn met anderen erbij. Wel lekker gegeten en van de drukte om mij heen genoten. Wat wel minder was, is dat de nacht zwaar bleek. De oordoppen hielpen daar absoluut niet bij. Hier kom ik dus niet meer terug.

De volgende ochtend vroeg naar het vliegveld gereden en daar op weg naar Costa Rica!!

Na aankomst had ik al een transport geregeld, maar die zou wel bijna 6 uur duren en er moest natuurlijk ook even geluncht worden. In de avond kwam ik op mijn  nieuwe locatie aan: Casa Moabi. Gerund door een leuk gezin en er hangt een prima sfeertje. Je bent hier echt thuis, weg van huis. De casa ligt een stukje van Puerto Viejo af en je zit je hier midden in de jungle, maar wel na 20 minuten fietsen zit je in het dorp. Geweldig.

FB_IMG_1558665124473FB_IMG_1558665140061FB_IMG_1558665117699

IMG_20190520_184742_590

Ik heb de eerste volle dag die ik hier was gelijk een fiets gehuurd en die dag een hele dag gefietst en de omgeving verkend. Wat is het hier mooi!

De dag erop de hele dag gelopen over stand en door jungle. Even helemaal van de wereld af en uren lang geen mensen tegen komen op de uitgestrekte stranden. Wat een leven, Pura Vida!!

Wat wel opvalt is dat als je eerder in andere landen van de Caraïben bent geweest, is dat Costa Rica niet alleen een stuk mooier is, maar ook een stuk welvarender. De prijzen in de winkels in Puerto Viejo liggen vrij hoog. Omgerekend 30 euro voor een t-shirt en 3,50 voor een cappuccino. En had je in Mexico en Guatemala voldoende aan ongeveer 30 euro per persoon per dag, ben je dat hier alleen al kwijt aan een simpel diner. Dus als je hier ooit heen gaat, houdt daar dan wel rekening mee. Aangezien ze hier een keukentje hebben, heb ik een paar dagen voor mijzelf gekookt, ook omdat de restaurants niet echt om de hoek zitten, dus wisselde ik het een beetje af

FB_IMG_1558665159073FB_IMG_1558665154880FB_IMG_1558665150418FB_IMG_1558665144839

Vandaag heb ik een hele dag door de jungle van Cahuita gelopen. Het neemt, als je de tijd neemt om te genieten, de hele dag in beslag, maar het was een supervette hike! In het begin liep er een Amerikaanse vrouw met mij mee, ze durfde eerst niet alleen. Maar na een uur gaf ze op, het was te zwaar voor haar en ze ging terug, te vermoeiend en te benauwd. Helaas niet veel wildlife gezien, maar dat drukte de pret niet, want de jungle is gewoon geweldig om in te lopen, behalve die irritante muggen die  zich niet aantrekken van de Deet die ik op had.

20190523_141852

Die avond heerlijk in mijn hangmatje gehangen en aan mijn blog gewerkt. Morgen naar Panama!

1. Joan:
    24 mei 2019
    Wat een mooie ervaring allemaal.
    Super reis !!!